Högskola | Chalmers tekniska högskola |
Institution | Mekanik och maritima vetenskaper |
Avdelning | Maritima studier |
Sökord | Globalt energisystem, alternativa transportbränslen, optimering,
modellering, koldioxid, CO2,, Global Energy System, Transportation Fuel, Optimization, CO2 emissions |
|
Hemsida Chalmers tekniska högskola, på svenska www.chalmers.se/personer/np97magr/ |
Hemsida Chalmers tekniska högskola, på engelska www.chalmers.se/en/persons/np97magr/ |
Nätverk/temaområden | Göteborgs luft- och klimatnätverk, GAC , Globala perspektiv med fokus på låg och medelinkomstländer |
Globala målen | |
Regioner | |
Land | |
|
Forskning / verksamhet |
klimat, koldioxid, transportbränslen, miljöbilar
The greenhouse effect is considered to be one of the most serious global
hazards to the environment, and the "Kyoto Agreement" stipulates that
emissions of greenhouse gases must be reduced. Reduction of CO2 emissions
involves considerable changes in present energy systems. By modeling the
energy system we find indications of how we can stabilize carbon dioxide
concentration at lowest cost. A general conclusion found, is that it is
technically and economically possible to meet stringent CO2 constraints
(400 ppm) in combination with an increase in energy demand.
Forskarutbildningens startår: 2002
Beräknat examensår: 2007
Handledare: Christian Azar
Handledarens institution: Fysik - Fysisk Resursteori
Biträdande handledare: Kristian Lindgren
Biträdande handledares institution: Fysik - Fysisk Resursteori
Examinator: Christian Azar
Jag accepterar att mitt namn, min institution och mina sökord publiceras
på GMVs hemsida.
http://fy.chalmers.se/~np97magr/ |